Saturday, January 2, 2010

يعني هـ تقف على صــــوتي؟!!ـ

.

.
لما اشتركت في الجروب ده على فيس بوك عجبتني الفكرة ..ـ
بعد كام يوم جتلي رسالة من الجروب قلت ادخل اشوف إيه الحكاية
وقريت الكلام ده واستفدت منه جدا والموضوع استقر في دماغي تمامااا
وفي نفس اليوم قريت المقال ده، وكان من مدونة أستاذ هشام علاء
وقررت فعلا إني هبدأ في الإجراءات المطلوبة .. وهخلي عندي ـ صوت ـ

طب هتخسر إيه لما تستخرج بطاقتك الانتخابيه وتستغلها صح؟؟
وبلاش تقول إنها مش هـ تقف على صوتك

لا هـ تقف على صوتك

لأن أنا وانت محتاجين
صوتي وصوتك وصوت صاحبك واخوك واختك وزميلك ف الشغل أو زميلتك
وجارك وزوجتك/خطيبتك وأبوك وأمك
مش دول هما إحنا؟ وانا وانت منهم؟ يبقا لو موقفتش علينا اومال حـ تقف على مين؟
واللي منهم مش واخد باله لازم تبلغه
وتعرفه يعمل إيه وتخليه يبقا عنده ـ صوت ـ هو كمان

وخد بالك الوقت مش كتير .. الفرصة لحد آخر شهر يناير
يعني تبدأ من بكرة الصبح .. أو دلوقتي لو تقدر

يعني لازم نخلي عندنا شوية ـ أصوات ـ لأن مفيش وقت

وانشر الموضوع وعرّف ولو حتى ـ واحد من الناس ـ مكانش يعرف

خلي عندك ـ صووووت ـ
ادخل على صفحة الجروب على فيس بوك عشان تعرف كل الخطوات اللي لازم تعملها لأستخراج بطاقتك

12 comments:

blue-wave said...

وانا متفق معاكى جداااا

Unknown said...

انا عملت واحده .., لسنه اللي فاتت
ايام استفتاء تعديل الدستور

انا متفقه جداااا مع انى لااازم انزل
واقول رأيي
اما يكون عندى صوت ., مش هديهم فرصه يزوروا

واحده من الناس said...

يا ترى اصواتنا هتفرق
ولا بندن في مالطا

شيرين said...

عندك حق كلنا لازم نعمل كده وانا فعلا بدأت أدعي صحابي للموضوع ده

Anonymous said...

ما شاء الله . اييييييييييه ده ؟.. اسلوب راقي و ابداع يتجدد .. كتابه احترافيه نمسك الخشب :)

هما كل المدونين شطار كده ولا ايه ؟ .. أنا يعني اللي وقعت من قعر الأفه :(

أول مره أزورك بس ان شاء الله مش آخر مره

و ياريت اتشرف بحضرتك على مدونتي و نتبادل التعليقات
الرابط
http://ra7alaat.blogspot.com/

شكرا لوقتك

يا مراكبي said...

صح كده .. تمام كده

صوت + صوت + صوت هيكون ملايين الأصوات

وممكن التغيير يبدأ بكده

لازم الكل ما يسيبش صوته يتلعب فيه أو انه يكون صوت عاطل أخرس ما يقولش الحق

ياريت يكون فيه للمغتربين صوت .. دول مهمشينا وكأننا من بلد تانية

حامد said...

أفعل إن شاءالله

Banota said...

السلام عليكم
للأسف أنا لسة قرية البوست بتاعك دلوقتى ومعرفش حكاية أن أخر ميعاد يوم أخر شهر واحد .. يلا خير..
تحياتى ليك وعاوزاك تمر على مدونتى علشان تشوف الجروب اللى أنا عملتة على الفيس بوك يمكن يكون فية أفادة ليك أو للغير ..

-_- said...

للاسف ملحقتش
لكن هتتفتح تاني في شهر ديسمبر

Banota said...

بعد النجاح اللى حققتة مسرحية بينوكيو على مدار 35 عرض
سيتم اعادة عرض العرض المسرحي العرائسي بينوكيو على مسرح كلية علاج طبيعي باذن الله يوم الثلاثاء 13-4-2010
في تمام الساعة 5.30
سيبدا العرض بعروض ماسكات ثم يلية العرض المسرحي العرائسي بينوكيو
الدعوة عامة

أنت كنت قلتلى قبل كدة أنك أكيييد هتحضر لو فى عرض للمسرحية بتاعت العرايس يتاعتى تانى واهو العرض اتكرر وعلى فكرة أنا اللى عاملة صوت البطل بينوكيوووو .. أتمنى تشرفنى بالحضور .. كلية علاج طبيعى عنوانها كالأتى :
كلية علاج طبيعي جامعة القاهرة - شارع المرور - بين السرايات

Banota said...

السلام عليكم
أنا حبيت أوريك جزء من المسرحية على اليوتيوب ... يارب يعجبك

http://www.youtube.com/watch?v=79QTzuBWpT4

أنا اللى منزلاة :D

دودو said...

ماكنتش اعرف ان عندك مدونه
سامحنى على جهلى يامحمود

شوف بقى ياحوده افندى
كل الكلام اللى اتقال تمام وزى الفل وفعلا صوت على صوت ممكن يعمل فرق كبير
بس...........الكلام ده قبل مانشوف اللى حصل فى انتخابات الشورى اللى هو بروفه للعركه الكبيره
واسمحى لى اقولك ان بعد المهازل اللى حصلت ...مفيش فايده
لازم الاصلاح يبتدى من الجذور ......ماينفعش نقفل جرح من غير تنضيف
تحياتى

Total Pageviews